19 Şubat 2011 Cumartesi

Özgünlükten Yoksunlaradır Sözüm.

    Bu aralar agresifim...  Özgün ol, kendin ol, senin de cümlelerin olsun saçma da olsa...Taklit olma.
Bu postum tüm hırsızlara, taklitçilere, çürük elmalara...

İnditex grubundan Stradivarius bazı tshirtlerini üzerindeki baskının kopya olduğunun anlaşılması üzerine geri çekmek zorunda kalmış. El Pais gazetesinde haber olduktan sonra direkt harekete geçen İnditex toplama mal alarak çalıştıklarını belirtmişler. Yani onları suçu değil! İşin eğlenceli kısmı çaldıkları desenler 2 genç kızın ''Miss Pandora'' isimli blogda yer verdikleri tasarımlar. Blogu inceledim gerçekten süper.


Zara'nın tüm tasarımlarının büyük markalarından aşırma olduğunu az çok moda ile ilgilenen herkes bilir. Hatta denir ki Chanel'den alamayacaksan Zara'dan, D&G'dan alamayacaksan Stradivarius'tan alacaksın. Bu sebeple kursa başladığımdan beri İnditex grubundan tek bir çöp almadım. Peki ama neden Chanel gibi büyük markalar olaya el atmıyor, onlar tasarlıyor, büyük lokmayı Zaralar yiyiyor derseniz...İşte hocamın verdiği cevap...
Büyük markalar bu hırsızlığa göz yumuyormuş çünkü içten içe tüketicide Chanel'e sahip olamadım düşüncesi oluşuyormuş, ileride refah seviyesi yükselince bir gün Chanel alacağı aşikar oluyormuş, Chanel giyen için de: Sen anca Zara'dan benim taklitim olan bir ürünü alabilirsin gibi bir aşağılama düşüncesi yer ediyormuş.
Bana çok ilginç gelmişti. Olayın özü buymuş.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder