17 Ocak 2012 Salı

Meltem Cumbul'dan Cieeee

    İlkokul ve ortaokulda sınıf panosu vardır. Genelde bordo kumaş kaplıdır, belirli gün ve haftalarda o pano süslenir. Bu önemli görev için ''pano kolu'' bile mevcuttur. Koskocaman panoyu süslemek, yazılan kompozisyonları ve şiirleri simetrik bir şekilde panoya iğnelemek ülke idare etmekle eşdeğerdir. İlkokul ve ortaokul sürecinde ben hep resim kolu ve başkan yardımcısı oldum. Başkan yardımcısı olmamın sebebi de gizliden kendi iktidarımı kurmuş olmamdı ve de herhangi bir sorunda başı yanacak olan ben değil, başkanın olmasıydı (Çok çakalım değil mi? Eee ben Kara Melek dizisi ile büyüdüm, öğrendiklerimi uygulayabileceğim tek yer okuldu).


Resim kolu olmanın türlü türlü zorlukları vardı, en başta da önemli günlerde kocaman o günü yazıp boyamak ve panonun en tepesine asmak geliyordu...
10 Kasımlarda simsiyah ''Atam İzindeyiz'' ya da Yeşilay haftasında ''Sigaraya Hayır!'' gibi.


Hangi haftayı kutluyorduk şimdi anımsayamadım, İngilizce hocam İngilizce Atatürk'ün bir sözünü seçmemi, hazırlayıp panoya asmamı istedi. Tabii ki işin kolayına kaçıp en kısa olanlardan birini yazmaya karar vermiştim.


Uzun uğraşlarım sonucunda, kimselerde olmayan Talens marka guaj boyalarımla, fevkaladenin fevkinde bir iş çıkarttığımı düşünerek panoya astım. 


Panoda kocaman harflerle ''Peace at Home Peace in the World'' yazacağına, ''Peach at home Peach in the World'' yazıyordu. Yani ülkem ve dünya için ''Yurtta şeftali, dünyada şeftali'' diliyordum...


Golden Globe'da Meltem Cumbul'un zafer işareti yaparak bu sözü söylemesi üzerinde bu anım canlandı gözümde... Milletçe kronik başarılı kimseleri çekememe hastalığımızın son kurbanı da Meltem Cumbul, neden O gitmişmiş... Bu konulara girip kendimi hiç germeyeceğim :) Sadece Nuri Bilge Ceylan'ın ne düşündüğünü merak ediyorum. Kendisi Meltem Cumbul'un konuşulduğunun onda biri kadar konuşulmadı, yıllardır Cannes'da ödül alıyor, ödül veriyor...


                                      


Meltem Cumbul'un elbisesi Chloe, ayakkabıları Oscar de la Renta, takıları Erica Courtney ve çantası da Temperly London.

                                   


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder