10 Ekim 2013 Perşembe

Nur Topu Kelimemiz: "Phubbing"

Dijital çağa ayak uydurmakla başlayan cümlelerden siz de sıkıldınız mı?
Ben çok sıkıldım.
"Şimdi herkesin elinde telefon ayol, kimse yanındakiyle sohbet etmiyor herkes ekrana bakıyor" gibi geyiklere de girmeyeceğim.

Benim derdim beş, on yıl sonra hızla yayılacak olan boyun, kol, el ve parmak rahatsızlıkları...
Bu durumdan kendi adıma en muzdarip olan yerim: sağ elimin işaret parmağı... Biricik parmakçığım ilerde belki de işlevsiz kalacak. Şimdiden his kaybı yaşamakta, onun için çok üzgünüm... Diğer 9 parmağımın toplam yükü sanki sadece onun omuzlarında (sağ elimin işaret parmağı şu an bana Küçük Emrah bakışı attığı için orta parmağımla tuşlara basmaktayım :/ )

Dilimize persenk (pelesenk değil lütfen yanlış kullanmayalım) olmuş İngilizce kelimelere bir yenisini daha ekledik: "phubbing". Phubbing nedir efendim diye sorarsanız dijital çağımızın kanayan yarasına eleştirisel bakışımızı anlatan son model kelime diyebiliriz. Tureng de bile Türkçe karşılığı var bizzat girdim, baktım, gördüm.

Phubbing: birinin yanındaki yerine cep telefonuyla ilgilenmesi


"Offf bırak artık telefonu benimle ilgilen"e artık son! Devir "Phubbingi bırak hayatım hadi keyfimize bakalım!" devri!

Phubbingi hayatımıza kimler, nasıl sokmuş merak ediyorsanız izleyebilirsiniz ayrıca http://stopphubbing.com/ da da çok ilginç istatistikler var ona da göz atabilirsiniz :)


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder