4 Ocak 2011 Salı

''Hayallerini Yapan Sadekar'' ---> Sevan Bıçakçı


''Büyük insan'' olabilmiş insanların hayat hikayelerine baktığımda hep bir Küçük Emrahlık, tuvalet temizleme durumu, ezilme ile karşı karşıyayım. Bu sebeple içimde bir korku var, acaba ben hiçbir zaman iyi bir baltaya sap olamayacak mıyım??
(Tamam benim de harika bir hayatım olmadı ama tuvalette temizlemedim, bu açıklamayı yapıyorum çünkü bir daha okuyunca ukalamsı imaj çizmişim gibi geldi.) Bir tane daha parantez açmak zorunda hissettim kendimi...( Bu giriş paragrafımın Sevan Bıçakçı ile ilgisi yoktur)

Sevan Bıçakçı...

    Çıraklığa 12 yaşındayken kuyumcuların ve imalathanelerin bulunduğu Çuhacıhan’da başlamış. Şuan ülkemizdekinin aksine tasarımla yurtdışında çok biliniyor.
Her biri el emeği göz nuru mücevherleri Amerika’dan İngiltere’ye, Fransa’dan Maldiv Adaları’na kadar dünyanın pek çok ülkesinde önemli butik kuyumcularda satılıyor.


    Bıçakçı'nın her tasarımın yalnızca bir örneği bulunuyor. Her bir parça üzerinde minimum 4-5 ay emek veriliyor. Bu sebeple torunlarımıza bırakabileceğimiz gerçek anlamda ''eşsiz'' bir miras. Tasarımlarının iç ve dış yüzeylerine güzel sözler de ekleyen, Padişah portreli yüzüklerle hayallerini gerçeğe dönüştüren Bıçakçı’nın koleksiyonları arasında “Dinlerin Kardeşliği”, “Büyülü Taşlar”, “Sadabat Koleksiyonu”, “Theodorius ve Justinianus”,”Nur-u Osmaniye” bulunuyor.


    Fred Leighton'da (ABD'nin en ünlü antika mücevher mağazasıymış) tasarımları sergilenmiş ve ABD'nin en prestijli mücevher tasarımı ödülü 'Couture Tasarım'ı üst üste 3 kez kazanmış.


Ülkece üzerine günlerce konuştuğumuz, Adriana Lima insansa ben neyim? sorunsalını yaşadığımız Var mısın Yok musun yarışmasında, Acun kendilerine bir yüzük hediye etmişti. İşte o yüzük de Sevan Bıçakçı imzası taşıyor ve adı ''İstanbul Yüzüğü''...Değeri ise $65.000.


2012 Noel Baba mektubumda ilk isteyeceğim bir Sevan Bıçakçı yüzüğü...

1 yorum:

  1. Gördüğüm kadarıyla Yüzük "Theodorius" Koleksiyonundan ve bu koleksiyonun fiyat aralığı 10.000 ila 20.000 USD arasıdır.Kısaca Değeri 65.000 USD değil.

    YanıtlaSil