6 Ocak 2011 Perşembe

Saf İpek misin? Yoksa Yapay mı?

   İpek ismini hep sevmişimdir. Hayatımdaki İpekler'in tatlılığından mı bilemiyorum ama İpekler'in bir kötülüğünü görmedim :)

Kursta yavaş yavaş kumaş türlerini tanımaya başladık. Çok eğlenceli, eskiden kumaş tüccarları sigara kullanmasalar da yanlarında çakmak taşırlarmış, hemen kumaşın bir parçasını yakar ne olduğunu, kalitesini kokudan anlarlarmış. Şimdilik amatör koklayıcıyım ama ilerde iyi bir tüccar olabilirim, kim bilir? İleride ne olacağımı şaşırdım, inşallah erken yaşta gitmem...
 



    İpek pahalı ve lükstür. Ben küçükken sanki sadece eşarplar ipekti, şimdi ise ipek olan herşeye dokunmak bir kedi gibi sokulmak istiyorum :) 


Tabi bir de ülkemizin gururu Silk&Cashmere var.
Bu markayı çok seviyorum, konumlanışı çok net. Direkt olarak diyor ki kardeşim biz elit bir markayız, parası olan gelsin, ipekten kaşmirden anlayan gelsin, bu kaliteyi bilen gelsin.




   Zara, mango gibi markaların sattıkları ipek içeren kıyafetlerin çoğu yapak ipektir. Çünkü ipek pahalıdır ve bu markalar dünyaya satmak için üretim yaptırırlar.


Zaten zamanla topaklanma yaparmış, gerçek ipek topaklanmaz.

Gerçek ipek yakıldığı zaman beyaz duman çıkarır.
Yapay ipek ise siyah.
(Altlarını da çizdim, kırmız da yaptım, çalışkanız.)

Tabi bunu sakın aldığınız yeni bir ürün üzerinde denemeye kalkmayın :)



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder