3 Ocak 2011 Pazartesi

Peri Kızı Hisli Ayakkabılar ---> Salvatore Ferragamo

     Salvatore Ferragamo bana hep çok ciddi bir marka olarak gelmiştir. İsmindeki tonlamadan mı nedendir bilmem böyle bir müdür/müdire havası var benim üzerimde :) Bir yandan da çok kendi gibi ve elegant (cümle içinde ilk kez kullanıyorum, biraz yadırgadım). Sanki herkesin bir Guccisi, LVsi, Chaneli olur ama Salvatore Ferragamosu olamaz gibi...


Starların, divaların ayakkabı tasarımcısının, geçmişten günümüze uzanan klasikleşmiş tasarınlarına, online müzesine bir göz atalım istedim.
http://www.museoferragamo.it/ 
Floransa'da açılan müzede Ferragamo'nun hayat hikayesi, marka tarihçesi, kullanılan malzemelerin seçimi ve tasarım süreçleri hem fotoğraflarla hem de videolarla anlatılmış.





Ferragamo, tasarımın bir doyma noktasının olamayacağı ve ayakkabı tasarımcısının ayakkabılarını süslemek için kullanacağı metaryallerin sonu olmadığını söylemiş. Ayakkabıların kadınlara kendilerini peri kızı gibi hissettirmelidir savını savunmuş...


 Marilyn Monroe, Greta Garbo, Audrey Hepburn, Sophia Loren, Andy Warhol, Eva Peron gibi starlar da birer Ferragamo tutkunuymuş, ''Starların Ayakkabıcısı'' olarak tanınması gayet doğal...


Marilyn Monroe'nun giydiği Salvatore Ferragamo

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder